A6M5a Zero + laser cut frames + barrels
The Mitsubishi A6M Zero was a long-range fighter aircraft operated by the Imperial Japanese Navy from 1940 to 1945. The A6M5 model considered the most effective variant sometimes.
The Mitsubishi A6M Zero was a long-range fighter aircraft operated by the Imperial Japanese Navy from 1940 to 1945. The A6M5 model considered the most effective variant sometimes.
The set includes laser cut frames and barrels.
Historical information
The Mitsubishi A6M Zero was a long-range fighter aircraft, manufactured by Mitsubishi Heavy Industries, and operated by the Imperial Japanese Navy from 1940 to 1945.
The A6M was designated as the Mitsubishi Navy Type 0 Carrier Fighter, and also designated as the Mitsubishi A6M Rei-sen and Mitsubishi Navy 12-shi Carrier Fighter. The A6M was usually referred to by its pilots as the "Reisen" (zero fighter), "0" being the last digit of the Imperial year 2600 (1940) when it entered service with the Imperial Navy.
The official Allied reporting name was "Zeke", although the use of the name "Zero" was later commonly adopted by the Allies as well.
Sometimes considered the most effective variant, the Model 52 was developed to again shorten the wings to increase speed and dispense with the folding wing mechanism. In A6M5a the larger bulge in the underside of the wing for each cannon was deleted and the ejection port for spent cartridge cases was moved. Thicker wing skinning was installed to permit higher diving speeds.
August 1, 2013 Денис Рябых
И вот очередная новинка-старинка от Хала. А теперь о том чем она отличается от своих японских собратьев, выпущенных несколько раньше.
Да, в принципе, тем же, чем оригиналы, а точнее наличием выхлопных патрубков за капотом, да пушками которые выступают из крыла, а не прячутся там в пулеметных портах как на предыдущих вариантах. Так же можно отметить наличие мачты - антенны и небольших крылышек на доп.топливном баке под брюхом.
Все,остальное относится к полиграфии. Что радует, так это наличие тех.надписей (на собратьях технички практически нет). Окрас как брюха, так и верха несколько темней чем раньше, все остальное почти тон в тон с коллегами.
На выходе отличная, проработанная модель с закрылками, элеронами, посадочным гаком, богатой деталировкой кабины и кучей мелочевки.
Вывод, отличная модель отличного самолета за приемлимые деньги.
To add your comment, please log in.